Al-Fatihah. Salam takziah dari saya buat Amal and family. Cepatnya Aidil pergi. Tapi tu semua ketentuan Allah. Ajal maut ditangan Allah. Aku akan rindukan kau, dil.

Kita tak lah rapat mana tapi dulu, kita pernah jugak bergurau gurau. Bergelak gelak, perli memerli, duduk semeja makan sama sama. Ya, 4 atau 5 tahun lepas. Masa tu aku sekolah lagi. Cuma bezanya kau 2 tahun lagi muda dari aku. Masa tu pun aku agak ramai jugak berkawan dengan budak budak sebaya kau.

Dia sedih sebab kau pergi. Dia mula berubah since kau pergi. Dia dah tak ada nak bergurau gurau dgn aku. Dia mula jadi serious dalam setiap benda. Dia, zariq. Kawan baik kau. Yang selalu aku nampak kau orang gelak sama sama, makan sama sama, sepak terajang, sukan sama sama & macam macam. Kau orang berdua dah macam adik beradik dah aku tengok dil. Dia lain sangat.

Dia kata dia tak percaya kau dah pergi. Dia kata dia rindu kau. Dia kata kau orang patutnya meet up. Katanya, "susah senang aku pernah dgn Aidil". Dia sedih sebab tak dapat jumpa kau lagi. Aku jadi sedih tengok dia. Sebab aku pernah nampak rapatnya kau orang berdua.

Aku sedih sebab aku pun pernah alami benda yang sama. Yang hilang kawan baik setahun lepas. Tapi aku ego. Bukan menafikan, cuma aku taknak terlalu sedih. Tapi rindu, tetap rindu. Al-fatihah.

Semoga roh kau tenang disana Aidil. Kau budak baik. Terima kasih untuk semuanya. Aku pun akan menyusul nanti cuma bila aku taktahu. Jumpa kita di Akhirat kelak. InsyaAllah, amin.

Assalamualaikum.